Klamboe - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu Klamboe - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

Klamboe

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 December 2014 | Bonaire, Kralendijk

Laatste dag van het jaar 2014 en op wacht wacht wacht tot er iemand komt bevallen. De laatste bevalling waar ik bij was, was op 1e kerstdag en tevens de eerste kerstbaby met een uur later de tweede kerstbaby. Beetje jammer voor familie 2 want de kadootjes voor de 1e kerstbaby waren echt super leuk en toch wel heel attent om dit te geven.... ik heb een foto geplaatst dan weet je wat ik bedoel.

Het lijkt een wat warrig begin van een verhaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat er toch wat hersencellen zijn afgestorven tijdens mijn ziektebed. Echt zo niet gedacht dat ik door zo'n *** virusmugding zo ziek zou worden. Helemaal niet als je weet dat ik in Holland echt nooit gestoken word omdat Rob naast me ligt en die vinden ze veel lekkerder. Zijn schuld dus ;). Ik weet niet wanneer maar vanaf dag 2 met iedereen om me heen ben ik door verschillende stadia van de Chikungunya gegaan. Koorts, gewrichtspijn, uitslag, weer koorts, rode vlekken, bubbels op me huid en pijn en moe en niet in staat om alle leuke dingen met de familie te doen. Eigenlijk vond ik dat nog het ergste en door veel paracetamollen te slikken en me heel flink te houden is het toch nog gelukt om met ze mee te gaan als het kon. Verder moest ik natuurlijk ook nog werken en ook dat lukte met veel inspanning en pijnstillers. Uiteindelijk ben ik tweede kerstdag na de eerste baby gecrashed en ben gaan liggen......
Goede tip bij vuur en vlam van de huid, insmeren met lidocaine/Vaseline zalf. Had ik toevallig in mijn noodkoffertje zitten, maar weet ook niet waarom want aambeien heb ik niet en een epi ook niet! In ieder geval hielp het. Waardeloos maar uiteindelijk toch nog de laatste dagen met BSenL me heerlijk op een scooter laten rond rijden en een bezoek aan de Ezels gebracht. Echt hylarisch en gezellig met 600 donkeys op een farm.
Wat een weken en wat een gezelligheid en zo compleet sinds jaren niet meer geweest. Ook wel fijn dat ze elkaar hadden en dat ik niet alleen was in deze situatie maar dat het allemaal wel veel te snel voorbij ging.

Begin me nu steeds beter te voelen, maar dit nooit weer! Behalve de mug (gelukkig geen Dengue) en ja ik lig onder een klamboe en spuit me helemaal in met Deet 40%, is het bijna dodelijk dat je iedereen weg ziet gaan naar huis en haard. Volgende keer allemaal om de beurt komen of gewoon blijven op Bonaire......
Ik hou er over op, vandaag weer lekker geskyped.

Brigitte Kaandorp was op het eiland en heeft een voorstelling gegeven. Helemaal leuk en bijna rollend in het zand van het lachen....
Er is nog steeds veel verlichting op het eiland in sfeer en tevens gaan nu elke avond de bommen en knallers en spuiters de lucht in. Niks geen verbod en alleen op oudejaarsavond na 18.00 uur afsteken.
Het klinkt als Carbid en nog veel harder en je kan het gewoon kopen hier en iedereen heeft er geld voor! De honden slaan er lekker van aan en ik ben blij dat ik heel op me werk ben aangekomen.
Morgenavond om 19.00 tijd hier, is het natuurlijk oud en nieuw bij jullie, sta ik op het strand met Soof een dikke vuurpijl de lucht in te schieten. We vinden het leuker om dan te proosten en willen niet wachten tot het vijf uur later pas nieuwjaar hier is. Tevens zit ik weer in de nachtdienst dus beter zo. Ik ga wel even kijken buiten als het kan, want het word een groot spektakel boven zee om 24 uur. Uiteindelijk kijken we allemaal naar dezelfde sterren en de zon en de maan dus mijn wens komt er ook wel weer...

Vandaag M vertrokken naar een huisje op Bonaire Exclusief dus het word allemaal anders. Superleuk voor haar en ik denk dat ze daar altijd blijft wonen...... Zelf ga ik Januari naar een andere studio want FM stopt met de betaalde huisvesting. Jammer maar heb ook wel zin in een knus huisje en dat heb ik dus gevonden. Het zijn twee kleine huisjes bij een groot huis waar iemand zelf woont, dus lekker aanspraak en een beetje controle en twee kleine kindertjes en een zwembadje om me mee te vermaken. 25 januari komt mn vriendinnetje uit Almere en blijft twee weken. Heerlijk om naar uit te kijken.... zo top!

Het werk is steeds leuker en de VK word steeds overzichtelijker en efficienter. Eergisteren een lunch bij It Rains Fisches gedaan met het team. Heel gezellig en gekregen van de organisatie. Ze hebben hier een top manager die zeer goed kan motiveren en dat is goed om te zien dat het werkt. Het blijft natuurlijk een groot verschil met Europa maar men wil wel ontwikkelen. Niet iedereen denkt er zo over of heeft deze ervaring, dus het hangt waarschijnlijk ook van de personen of situatie af. Mogelijk heb ik het dus toch getroffen....

In ieder geval een Geweldig Gezellig Gezond en Gelukkige Jaarwisseling voor jullie allemaal en voor iedereen die nog ergens over twijfeld....... gewoon doen!!!

Liefs xxx






  • 31 December 2014 - 09:02

    Anet:

    Lieve San, je krijgt een mailtje van mij,weer leuk om je verslag te lezen maar wat een pech dat je zo ziek was toen iedereen er was!Fijne jaarwisseling,doe voor mij ook even een wens voor het geval hier geen sterren te zien zijn tis nu bewolkt.Dikke knuffel en xxx

  • 31 December 2014 - 16:22

    Renee:

    Lieve San,
    nog ff een berichtje uit Holland voordat we hier allemaal aan de drank en oliebollen gaan.
    Lekker dat je zo genoten hebt van je gezinnetje naar dat je zo ziek bent geweest hoopt dat het nu weer beter gaat met je.
    Vanavond vieren wij oud en nieuw bij Thalia bij ons om de hoek heb er zin in al hoewel mijn conditie niet opperbest is dus maar wat wijntjes erin dan gaat het wel. Heel veel goede wensen voor 2015 en maak er nog wat moois van op bonaire.Heel grappig terwijl ik dit schrijf dacht ik ik bel Robbie even belt hij net op om een goed 2015 te wensen heel erg leuk. Lieve schat geniet lekker dikke knuffels van ons xxxxxx

  • 31 December 2014 - 19:59

    Ienke:

    Hoi Sandra,
    even op de valreep van 2014 terwijl er al flink geknald wordt hier in mijn buurt, wens ik je een goed 2015. Met nog leuke en verrassende ervaringen in Verwegistan! Maar ook straks als je weer terug bent en ons laat genieten van al je verhalen een goed jaar. Ik ga de nachtdienst in, dus ga over een kleine 3 uur naar het werk om samen met collega's van F2G2 de jaarwisseling te vieren, maar ga zeker ook even buurten.
    groetjes,
    Ienke

  • 04 Januari 2015 - 02:03

    Linda:

    Lieve Sandra, wij wensen je vanuit het nachtleven alle goeds voor 2015!!!
    Lekker nog genieten op Bonaire. En we zijn eeeecht niet jaloers op het lekkere zonnetje daar hoor!!! ;-)

    Groetjes Geertje C, Marina vd H en Linda. XXX

  • 04 Januari 2015 - 17:41

    Brenda:

    Hi lieve San,
    Wat een pech!! Maar wat heerlijk dat een deel van de family erbij was. En die Kaandorp is helemaal top!! Wat een geweldig mens. Lieverd, maak er nog een geweldige tijd van, time flys!!! Een heel gelukkig en gezond 2015!! Kuzzzzie Brenda

  • 04 Januari 2015 - 20:52

    Joke Jonker :

    lieve san wat zijn wij blij dat je weer zo goed als nieuw bent je bent goed ziek geweest he we hoorden het van rob en luz ik hoop dat je er weer tegen aan kunt en wij wensen jou natuurlijk een heel gezond en gelukkig nieuwjaar toe heel veel liefs van ons hier en tot op de skype xxxxxxx







  • 11 Januari 2015 - 19:58

    Broer:

    Grote kus Zus,
    veel plezier in het nieuwe jaar,
    zonder Chikungunya,
    denk aan je,
    'k ben sinds ik hier woon geabonneert op de "Charlie" (heette toen anders),
    ben triest om het verlies van deze "denkgenoten".
    Traan en kus van je broer,
    smak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Verpleegkundige Obstetrie en Gynaecologie bij Fundashon Mariadal in Kralendijk

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 855
Totaal aantal bezoekers 14857

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Artis op Bonaire

Landen bezocht: