Dipje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu Dipje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

Dipje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 November 2014 | Bonaire, Kralendijk

Regen, kakkerlakken, honden, kikkers, muggen, modder, varkens en heimwee......zoveel heimwee dat het pijn doet. Niet elke minuut of elk uur maar s' avonds en s' nachts als ik niet kan slapen en ook niet kan Appen of skype of genoeg afleiding heb dat de tijd vliegt.
Ik heb het ook als ik naar Nederland 1 2 of 3 kijk en het weerbericht voorbij zie gaan en dat mijn ogen vanzelf naar de plaatsen Balk Amsterdam en Groningen gaan. Het is echt zoooooo ver weg dan en ik hoor niet eens wat voor weer het is in Nederland.

Zaterdag komt Sinterklaas hier aan en de Sint is dan wit geschminkt. Alle Pieten zijn zwart en extra zwart en dubbel zwart en heftig zwart dus hier alles normaal.....zoals het hoort.

Deze week natuurlijk extra blij en gelukkig met de reacties en mailtjes en appjes en foto's en meldingen op het net. Moet je toch niet aan denken dat je muntjes in een telefoon moet gooien en hopelijk verbinding krijgt met het thuisfront zodat je even snel kan zeggen hoe klote het gaat en dan afgebroken word net op het moment dat je wil gaan zeggen dat het alweer beter gaat nu je contact heb gehad.....als je het geluk hebt dat je een werkzame telefooncel vind. Beter nu zo.

In het Hospitaal ook niet veel actie. Denk wel dat ik ondertussen weet hoeveel en waar ik alles moet vinden en schrijven, maar heb het idee dat het elke dag weer anders is, maar dat kan aan mij liggen. Vanmiddag werkoverleg gehad en wijselijk me mond gehouden, althans geprobeerd. Ik heb daar moeite mee.
In ieder geval staat er wel wat in de planning mbt controle en metingen op de afdeling mbt hygiëne en arbeidsomstandigheden en protocollen Er is iemand aangesteld als soort van teamleider en zijn er afspraken gemaakt voor vakantie en rooster.....
Zo herkenbaar en net als overal in de zorg een eindeloos en vooral hopeloos onderwerp. Ik weet nog niet wat voor extra bijdrage ik kan leveren in dit alles.
Momenteel ben ik voornamelijk ter ondersteuning van de werkdruk en zijn er nog geen concrete veranderingen. Eerst maar wachten tot het team van medirisk is geweest.
Hoop dat ik het nog ga meemaken.

Half januari komt er een verpleegkundige uit Nederland bij.......versterking dus en hopelijk iets blonds.

Tussen alle ellendige uurtjes door toch nog een middag naar Sorobon geweest.....wauwww wat een idyllisch plekje. Wit strandje, blauwe zee, surfers en knus en gezellig restaurantje. Prettig gezelschap met auto dus biertje hoort er ook bij......drink ik anders nooit maar wederom doet een mens in nood rare dingen ;) Tevens een portie bitterballen besteld!!! Genot en een pleister op alle wonden van deze week.

Gisterenavond een quiz gedaan in de kroeg en gewoon weer wijn gedronken.
Niet gewonnen, maar wel gezellig en opeens zag ik het allemaal weer wat rooskleuriger in. Vanmorgen ben ik iets langer blijven liggen want dat kan met een avonddienst.....

Het stikt hier van de muggen trouwens dus word het tijd dat Rob naast me komt staan om ze te voorzien van vlees. Verder sta ik gemiddeld drie keer per dag onder de douche, want zweet is aantrekkelijk voor ze.....

De link van de slippertjes geef ik nog even op veler verzoek

Sunsmilescaribbean.com

Ik heb nog geen huis voor januari tot mei hier op Bonaire........
Denk toch dat ik terug moet dan naar me enigste, echte, heerlijkste eigen HUIS xxxxx

  • 21 November 2014 - 23:31

    Anet:

    Hoi lieve San,kan ik iets betekenen voor je? XXXXXX Dikke kus en hug

  • 22 November 2014 - 00:13

    Ilona:

    Lieve San,

    Wat vervelend dat je zoveel last van heimwee hebt! Vergeet niet toch te genieten nu je daar bent, voor je het weet is het voorbij. Hopelijk wordt het allemaal wat beter en gezelliger voor je!

    Dikke knuffel van ons!!

  • 22 November 2014 - 09:46

    Petra:

    Dag lieve san,

    Goedemorgen,

    Je hebt zo weekend, dus rustig an. Heimwee overkomt je. Hopelijk kan je je gedachten een beetje sturen. Dit is al knap wat je tot nu toe hebt gedaan. Heimwee of niet, je ruikt (!!) in ieder geval lekker. Maak een foto van je badkamer MET ZEEPIE.....gezellig....
    XXpmbj
    Mocht je je ietwat minder voelen kan je ALTIJD appen, ook S' NACHT, met IEDEREEN....(!!)
    D'r zal niemand OOIT een probleem van maken......

  • 22 November 2014 - 10:07

    Marisa:

    Hoi lieverd,

    Wat balen dat de "heimwee mug" ertussen zat en jou gestoken heeft! Probeer de wond uit te knijpen of te behandelen met azijn. Misschien dat de heimwee snel uit je lijf gaat! Mocht dit niet lukken, arriveert over een een week of twee het begin van de beste kuur/behandeling om dit probleem eens goed aan te pakken. Weet zeker dat je dit lukt!! Zo niet, is het ook geen drama hè!

    Xxx

  • 24 November 2014 - 21:41

    Joke Jonker :

    hallo lieve schat wat vind ik dit erg dat je zo''n heimwee hebt je ging er zo naar toe van wat is nu een half jaartje maar lieverd de kinderen en je mannetje komen nu gauw naar je toe sannie ik hoop niet dat je er ziek van word want dat is het niet waard je hebt het geprobeerd dat is al heel knap hele dikke knuffels van ons hier en lieverd we denken aan je gr joke en wim xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Verpleegkundige Obstetrie en Gynaecologie bij Fundashon Mariadal in Kralendijk

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 14860

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Artis op Bonaire

Landen bezocht: