AH - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu AH - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

AH

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 November 2014 | Bonaire, Kralendijk


Gezellig hoor die reactie's en leuk om te weten dat ik gelezen word. Had eigenlijk iets meer verwacht, maar ja je weet wat ze zeggen hè.  Uit het oog uit het hart.  Voel me af en toe natuurlijk super zielig en dat heb ik mezelf aangedaan dus eigen schuld dikke bult. Ook weer zo'n wijsheid.
Heb vandaag een vrije dag gehad en dat  was heerlijk.  Het is niet zo dat ik zeven dagen achter elkaar door heb gewerkt, want het weekend zat er tussen.

Over wijsheid gesproken, het is natuurlijk het beste om je ellende weg te kopen en dat is me vandaag goed gelukt. Heb een paar geweldige slippertjes gekocht en ben naar AH geweest !!!!!! Hoe heerlijk is het als je na 15 jaar gemis in Balk de Albert Heijn zo kan inlopen op 500 meter afstand en alles zo vertrouwd voor je klaarstaat. Ja en niet zo'n kleintje ook. Gewoon eentje met Amsterdamse allure.  Daar word je toch gelukkig van ondanks dat ik niet van boodschappen doen hou. Een mens doet rare  dingen in nood..
Daarna ben ik gaan zwemmen  bij onze andere Hollandse hit..........van der Valk op Bonaire.,  heb wat rond gefietst en gekeken naar een nieuw onderkomen voor Januari. Morgen weer integreren hoor, ik doe echt mijn best!

Verder wil ik nog vertellen dat het water hier met bakken naar beneden stort en de straten dan blank staan en dat helemaal niet erg is, want warm is het toch wel en de zon droogt alles weer op. Beetje jammer is wel dat ik de eerste week, toen ik nog geen fiets had bijna verzopen ben op weg naar het werk. En dat is dan weer niet leuk.

Carrie ze hebben hier ongeveer 200 partussen per jaar, waarvan november/december de drukste tijd want dat is ongeveer negen maanden na carnaval♡
Valt wel mee zou je denken, maar net als in Sneek is het vaak hollen of stilstaan. Deze week dus wel meer tijd gehad om organisatie te leren kennen en me te verdiepen in apparatuur en administratie. Er moeten nog ongeveer 20 mensen bevallen. December is crisismaand ivm personeelstekort........duzzzz
Ik kan natuurlijk niet alle ins en outs op het web zetten,  houden jullie nog tegoed.  Èèn keer raden wat voor dienst ik heb met oud en nieuw......;)

Internet uitgevallen in hospital vanwege de vele regen.......dus dit verslag komt een dagje later.oh nee toch niet......gelukt met tablet.

Vandaag 15 november ben ik op huisbezoek geweest met een collega om mee te draaien. Het is de bedoeling dat ik het zelfstandig ga doen. Lijkt me enig en zo kom ik op het hele eiland. Autootje mee en moeder en kindzorg thuis. Kraamzorg hebben ze hier niet, dus vandaar deze nazorg. Heb voor het eerst een baby gewogen met de hand. Best handig zo'n apparaat. Het leuke is dat je de mensen kent van de bevalling en daarna of daarvoor. Prachtig om te zien hoe zij thuis leven en hoe gemakkelijk ze zich behelpen en improviceren.

Twee patiënten met ontslag......jesus wat een administratie!
Stikkertjes plakken en alles drie keer schrijven.

Verder zijn ze hier sinds 1 november gestart met de Nederlandse screening voor PKU. Het is een hele happening en organisatie waar ik(nog) niet bij betrokken ben. Er is iemand overgevlogen van de RVD die de kinderverpleegkundige leert hoe ze moeten prikken en de rest moeten afhandelen. Screening gebeurt dus in Nederland.......met de postduif. Baby's komen nu nog naar het hospital maar als alles goed verloopt worden ze tzt thuis geprikt.

Ik ga nasi eten......buurvrouw heeft gekookt
dikke kus, ik mis iedereen xxx

  • 15 November 2014 - 23:47

    Renee:

    He lieve san wat leuk om dit te lezen volgens mij heb je het knal druk.
    Nog ff en robbie en luzia komen lekker naar je toe.Ik blijf je volgen xxx ik ga naar bed


  • 15 November 2014 - 23:57

    Bommeltje:

    Hey Sannie
    We gaan je volgen hoor Hebben niet eens de kans gehad om je uit te zwaaien Grrr
    Ik ken toevallig iemand daar die heeft een duikschool daar Hij had vroeger een delucatessenzaak in Amstelveen en was laatst bij mij.Woj hopen dat je het erg naar je zin krijgt met dit toch grote avontuur.
    Groeten van de Bommeltjes

  • 16 November 2014 - 00:12

    Wim En Joke Jonker :

    he sannie dit is helemaal te gek he , om zo even te mailen het iseen leuke manier om contackt te houden ik vind het echt super dat je dit kan wij gaan gewoon door met de gewone dingen zoals vandaag sinterklaas intocht in zaandam dus dan weet je het wel lieverd ik hoop dat je ervan geniet want was is nu een half jaar????

  • 16 November 2014 - 10:03

    Marianne:

    Hoi sandra leuk om je verhaal te lezen, hoef je het ook niet 10 keer te vertellen, ha ha..
    Leuk dat je een fiets hebt geregeld is super handig, kijk wel uit voor de wilde ezels! Hier is het ook slecht weer maar dan wel 10 graden, zielig voor de sinterklaas in tocht en de kindjes.
    Dikke knuffel tot hoorns maarten en marianne x

  • 16 November 2014 - 23:06

    Marit Van Der Veen :

    Heeee Sandra!!

    Jaaaaa, ik heb je site gevonden!
    Wauw wat maak je wat mee daar.
    Bijzondere carnaval daar trouwens hihi ;-).
    Heel veel succes en geniet er van, dikke kus uit Heerenveen!

    Marit

  • 17 November 2014 - 13:08

    Anet:

    Lieve San,
    Geniet je een beetje van je vrije dag?Vanmorgen heb ik gezellig bezoek gehad en malusappeltjes meegegeven,we gaan weer niet op de kerstmarkt in Harlingen staan dat is afgelopen.De zon is er net door hier,geen regen vandaag gelukkig ziet er een stuk vriendelijker uit dan gisteren.Ik hebb het bezoek laten zien hoe ze kan reageren dus afwachten.
    Dikke knuffel van ons en denk om jezelf! Guido en Anet

  • 17 November 2014 - 13:09

    Anet:

    Wat heb je trouwens gekocht bij Appie ?
    XX

  • 17 November 2014 - 20:44

    Anet:

    Hoi San,

    Lekker op de fiets naar Franeker geweest vanmiddag.Nu op de bank lekker uitrusten.

    X Anet

  • 17 November 2014 - 21:48

    Petra :

    Hey mop,

    Dit is komisch, wat een techniek..
    Ik roep al een paar dagen..."San heeft een blog...???? San heeft een blog...???
    Wat het ook wezen mag..??
    Maar dit is enig, erg leuk om je te volgen.... En jij ons... Joost heeft z'n enkelbanden gescheurd, Michiel net opgehaald van Schiphol (La) en Bruno heeft vandaag 11 mobiels gerepareerd ....hier waren er veel arrestaties bij de intocht, en bij jullie?
    Dag schat
    Zet 'm op daar
    PMBJDW

  • 17 November 2014 - 22:36

    Saskia:

    Ha lieve San,

    Fijn te horen dat je lekker bezig bent daar! Ga je volgen!

    veel liefs en geniet van alles,

    xxxx Sas

  • 18 November 2014 - 23:48

    Hanneke:

    Heeee Lieve San,
    Heb net adres blog!!! . Zo leuk om dit te lezen!!X

  • 19 November 2014 - 20:28

    Anneke Wouda:

    He die Sandra
    Vandaag hoorde ik van je blog, dus meteen ff reageren.
    Hard werken de komende maanden lees ik.
    Is dit een beetje wat je had verwacht?
    Ik heb vandaag lekker met Gerrie op de Vk gewerkt. Dit komt heel weinig voor.
    Er liep vandaag een misschien toekomstige gyn rond. Een jonge dame.
    Afwachten maar.
    Vervolgens Jack opgehaald en heerlijk gegeten.
    Daarna kwam mijn schoonzoon mijn iPhone instellen.
    Mijn vertrouwde Nokia had een volledige wasmachine beurt gehad.
    Kortom kaduuk!
    Vanuit Scharnegoutum de groetjes en houd je taai.


  • 20 November 2014 - 15:30

    Jacqueline :

    Hey San,

    Wat leuk om je zo te volgen. Zit ik weer met tranen in mijn ogen. Wat had ik te doen met je op Schiphol en voelde me toch ook wel klein beetje schuldig dat ik de aanstichter ben :-(...

    Maar als ik het zo lees dan ga je vast een super leuke tijd tegemoet met alles wat je daar mee maakt. Hele andere wereld. En over paar weekjes komen Rob en je kinderen je lekker bezoeken.

    Je hebt Susanne ontmoet en jullie hebben ook nog lekker kunnen praten.

    We hebben je wel gemist in de sauna hoor maar volgend jaar ben je er weer bij

  • 20 November 2014 - 22:31

    Pim :

    351 lezers waarbij je broer, kus lieve zus

  • 21 November 2014 - 06:43

    Geartsje F, Linda En Vrony:

    Hey Sandra,

    Leuk om de eerste verslagen te lezen. Veel werkplezier voor deze drukke maanden. Wij duiken zo ons bedje in. Groetjes

  • 21 November 2014 - 22:54

    Syllie:

    Zo sweetie,
    Al een beetje gewend? Mis je nu al hoor, dus niet uit t oog uit t hart.
    Valt t je een beetje mee of toch een cultuurshock? Ik heb de indruk dat t je wel bevalt.
    Het eiland is in ieder geval prachtig, hoop t ook te zien in t half jaar de je er zit, wacht op een uitnodiging.......
    Vandaag naar de Albert cuyp geweest, koud, koud,koud maar dankzij jou heerlijke laarzen geen koude voeten, mijn dank is groot maar zoals je weet haat ik , als "halve"Surinamer, de herfst en de winter. Hoop dat mijn andere helft als Friezin de kou doorstaat.
    Ben blij dat je leuke mensen om je heen hebt, ben je in ieder geval niet alleen. By te way, al sjans gehad, jij met je blonde manen en gorgeous body?
    Houd je me op de hoogte liefie?

    Geniet van alles
    Xxxxxxsyl





  • 04 December 2014 - 22:58

    Rineke:

    ja,ja San ook ik heb je side gevonden super,en heeeeel spannend zal je binnenkort adres doormailen van mijn kennis daar
    xxxx rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Verpleegkundige Obstetrie en Gynaecologie bij Fundashon Mariadal in Kralendijk

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 14865

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Artis op Bonaire

Landen bezocht: