de Start - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu de Start - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

de Start

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 November 2014 | Bonaire, Kralendijk

Het is hopelijk gelukt om een start te maken van mijn avontuur op Bonaire.
Tjonge jonge jonge het valt niet mee om tijd en vooral de rust te vinden om te beginnen......ja waar eigenlijk. Ik zit in een sneltrein van nieuwe ontmoetingen, belevenissen, indrukken, werksituatie, huisvesting, vervoersmogelijkheden, weersomstandigheden en ga zo maar door.

Het is nu vier uur s 'nachts en mijn hoofd draait een beetje door.......allereerst het gemis van mijn gezin en de gezelligheid om me heen is echt een groot opstakel. God wat viel het me zwaar om in het vliegtuig te stappen en ik heb er zeker drie uur en twee films over gedaan om te stoppen met zachtjes wenen, want je zit tenslotte naast iemand en je bent stoer.....
Gisteren had ik graag een dagje naar huis gegaan en dan vandaag weer terug......gewoon om even voor ze te zorgen en te knuffelen.
Gelukkig heb ik twee geweldige buurvrouwen en hebben we een barre tocht gemaakt naar de andere kant van het eiland op het heetst van de dag waarbij 20 minuten fietsen .....ja ik heb een fiets hier.......anderhalf uur heeft geduurd en we zeker een uur nodig hadden om bij te komen.
Maar dan heb je ook wel wat, leuke locale muziek, prachtige inham van de zee, bergen van schelpen, flamingos in het moeras, mangrove bomen om onder te schuilen voor de zon, geiten en ezels tussen de enorme cactussen en water om te drinken, heel veel water!
Weer aan de praat geraakt met een stel hier op vakantie en de terugreis was een eitje, mede dankzij de goede windrichting.

Het is nog leuk om te vertellen dat mijn ene buurvrouw Marian heet en dit al vaker heeft gedaan als dialyse verpleegkundige en uit Hoevelaken linksaf komt en......ja nu komt het de andere Anita heet en woonachtig is in Sneek!
Dit ook al vaker gedaan heeft op Aruba oa als special care nurse.....
Het hele eiland zit vol met import, dus ik voel me wat dat betreft wel thuis als Amsterdamse Fries. We zitten hier sinds woensdag. Ik heb Marian ontmoet voor de ingang van het ziekenhuis op dag 1 en dat gaf een warm gevoel. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb de ene bungalow en Marian en Anita de andere en dat vind ik heel fijn, want alleen was ik er niet gaan zitten.

Ik heb trouwens de eerste paar dagen in het Divi Flamingo hotel gezeten, was fantastisch maar ik wou helemaal niet op vakantie en voelde me al zo ongelukkig dat ik pas bij vertrek op woensdag naar mijn plekje hier, kon genieten van de heerlijke kamer met zwembad en gezellige piertje aan zee en de vrijdagavond happy our met gevulde eitjes en borrelhapjes en lieve bediening en prachtig uitzicht op zee. Jammer maar laat mij nou eerst maar eens werken........heb natuurlijk wel de zondag voor de start met een boek onder de parasol gezeten. Toch wel lekker !

  • 12 November 2014 - 11:20

    Evelien Lyklema:

    Hoi Sandra, gelukkig had ik je reisverslag snel gevonden, wat een indrukken allemaal. Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Liefs van Evelien

  • 12 November 2014 - 19:44

    Anita ( Die Andere (west)-fries....!):

    Hey Sandra!
    Wat een verhaal al voor zo'n kort tijdje... Je gaat je er helemaal doorheen slaan, weet ik zeker. Maar het is nu wel voor 't "echie", lastig om dit van te voren te voelen en/of te bedenken.
    Hopelijk vind je snel evenwicht tussen werk en vrije tijd.
    Zet 'm op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Verpleegkundige Obstetrie en Gynaecologie bij Fundashon Mariadal in Kralendijk

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 14867

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Artis op Bonaire

Landen bezocht: