Groen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu Groen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

Groen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 Februari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Wat een heerlijk eiland is het toch!

Rij me rot met Syl in de Deawooo Matiz met gebarsten voorruit en vervangen sloten en kapotte stoelen en verweerd achterraam en stinkende matjes. Maar we zijn zo blij en hij rijd en brengt ons overal naartoe en af en toe geven we hem wat olie en het mooiste van alles ....hij is Groen :) Ben gek op groen en groen op mij. Het eiland is ook groen en dat komt weer door de vele regen. De cactussen zijn niet meer zo grijs de bomen geven hun bloemen en vruchten en de flamingo's staan gelukkig te staan en zoeken hun voedsel.
Weet sinds kort echt zeker dat ze roze zijn door het eten van schaaldieren, zoals garnalen en krab. Ben niet echt gek op roze maar deze vogels zijn mooi roze en ze hebben het beter dan de Flamingo's in Artis. Lijkt zo lang geleden dat ik daar was met Luuz voor mijn vertrek.
Ik denk dat ik alles momenteel door een roze bril zie want ik zie veel meer en dat komt natuurlijk omdat ik de mooie plekjes al ken en een beetje rust heb gevonden. Zowel boven alsl onderwater.
Momenteel zit ik bij M met S tot 12/2 en weer terug naar M. Lijkt wel geheimtaal. Wie het begrijpt mag reageren.
Op het werk ook steeds weer verrassend. Heb ware museumstukken gevonden in een kast op kamer 3. Oude injectie naalden en spuiten van glas en rvs, prachtige glazen urine meters en oude doosjes met naalden.
De kast heeft nu dienst als bergruimte voor babykleding en de oude stukken zijn naar de opleiding. Hoop echt dat ze doen wat ze zeggen en de collectie zorgvuldig bewaren en tentoonstellen. Zo bijzonder om te zien en aangezien de tam tam snel doorgaat kwam ook ieder die interesse had even kijken naar mijn doos op de VK ( leuke woordspeling ) zie foto's
Ben eigenlijk best lekker bezig hier en probeer door te gaan met verbeteren op de VK, ondanks soms wat gemopper.

Ik zit ver weg, maar dit verlies is toch ook zo dichtbij......en daarom wil ik even stilstaan bij het overlijden van een collega in het AZS. Heel verdrietig en ik hoop nog iets te kunnen delen als ik terug ben. Sterkte Allemaal daar en ik denk aan jullie.

X




  • 02 Februari 2015 - 19:31

    Marisa:

    Hoi Sannie, wat leuk weer even een update te krijgen van jouw (VK) avonturen op het eiland. Misschien de titel van een, nog te schrijven, boek? Misschien kunnen je fans dan ook naar jouw doos komen kijken...ik zit op de B met E maar ga niet terug hoor! Als je het snapt, mag je het zeggen! Ik krijg steeds meer het gevoel dat je dit eiland al aardig jouw tweede thuis aan het worden is. Super om te lezen allemaal. Blijf vooral schrijven! Je kan het beter dan mij..;-)

    Dikke XX van ons allemaal

  • 04 Februari 2015 - 11:11

    Pim Focken:

    Als je Opa Jacobs grappen begint te maken gaat het goed met de "lekkere doos".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Verpleegkundige Obstetrie en Gynaecologie bij Fundashon Mariadal in Kralendijk

Actief sinds 10 Nov. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 14836

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Artis op Bonaire

Landen bezocht: