Uit Huis - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu Uit Huis - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Sandra Jonker - WaarBenJij.nu

Uit Huis

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Had het plan om vanacht een heel verhaal te gaan schrijven, maar er kwam een partus(bevalling) tussen. Toch maar starten met de opzet want er is genoeg gebeurd.
Beetje lastig nog om te typen met mijn gewrichten van handen en polsen. Het schijnt een uitermate langdurig process te kunnen worden na die ***mug en er zijn personen die tot een jaar na infectie nog last hebben van pijn en vermoeidheidsverschijnselen . Zullen ze leuk vinden in Snits…..
Ik laat me natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan en heb een gehele apotheek opgekocht hier op Bonaire. Dat is niet zo moeilijk want ze hebben niet veel op vooraad dus op naar de DA drogist !!!
Het assortiment was karig, maar ik heb zoveel mogelijk senioren tabletten gekocht met voornamelijk pepmiddelen voor 50+ en dat garandeerd een goed verloop van het ouderdomsproces. Ik word tenslotte dit jaar weer een jaartje ouder en ik wil nog heel lang mee…..met of zonder virus.
Als pijnbestrijding werkt Aleve Feminax 275 mgr. tegen menstruatiepijnen het best, beter dan brufen en naproxen of paracetamol, en dat is op zich ook wel weer grappig op mijn leeftijd!!

Tweede nacht, druk druk druk geen tijd voor blog en weer een mooie bevalling. Ik val in de prijzen deze week en mag er weer twee op mijn lijstje bijschrijven. Deze week ook gestart met Klinische Les gegeven door de Arts hier en dat is voor het eerst. Volgende week gaan we oefenen met zn alle en ik speel de patient. Word een schouderdystocie dus jullie zien me al liggen in bed D2E2 ? Donderdag is er een nieuwe college uit het VU ziekenhuis gearriveerd als Verpleegkundige voor de verloskunde. Het VU en AMC hebben een soort van uitwisselingsprogramma met Fundashon Mariadal om Bonaire te voorzien van voornamelijk specialisten en ook verpleegkundige. Het contact loopt voor de BES eilanden en heet de “Jumelage” en hierover kun je oa lezen op de site van www.rijksdienstcn.com . of bij VUMC stichting Jumelage. Als je werkt in de VU kun je dus hiervan gebruik maken en word alles voor je geregeld……. Huis, auto en Salaris. Beetje zuur is dat deze nieuwe college nu in het huisje woont waar ik uit moest en daar een half jaar mag wonen en ook een lekker autootje van het ziekenhuis heeft . Niet helemaal eerlijk, maar dat wist ik van te voren . Had ik maar in Amsterdam VUMC of AMC moeten gaan werken! Of toch Dokter moeten worden..... Ik kreeg van P&O hier wel het aanbod om te blijven zitten in het appartement voor de resterende vier maanden, voor 1500 dollar per maand !!! Dat heb ik toch maar niet gedaan. Reken maar uit je winst….. Nu dus laatste nachtje werken en dat is in je eentje best saai. Het geeft me wel even de tijd om alle mails en nieuws te lezen en de mooie foto’s die ik maak op te date en te verzamelen. Heb echt geweldige plaatjes en ook heel veel van mijn kids hier en samen op het eiland, maar die plaats ik niet en gaan naar het privealbum.
Begin maart heb ik een week vakantie en ik ga ook op vakantie en wel naar Aruba. Zo leuk dat ik daar ook nog terecht kom na 27 jaar. In 1988 op huwelijksreis naar de toen nog ABC eilanden geweest en natuurlijk genoten. Aruba heeft tegenwoordig een skyline dus ik ben heel benieuwd hoe het veranderd is in de jaren. Toevallig heeft Rob ook een ticket geboekt ;) .... en ben ik ook nog jarig daar (15)

Tevens ben ik dus verhuist. In de stromende regen wel te verstaan. Gelukkig met auto en niet op me fiets, die overigens een gare achterband heeft die steeds leeg loopt, maar de fietsenman op het eiland is op vakantie tot 21 januari naar Florida en nu pompt me nieuwe huisbaas hem voor me op tot ik hem kan brengen voor reparatie………nog even geduld dus. Ik leer het al ! Verhuizen ging verder prima ondanks de tropenregen en had ik uiteindelijk toch wel heel wat spullen verzameld die ik mee moest nemen. Ik krijg het allemaal nooit meer in een koffer, maar dat is van latere zorg. Het is een klein studiootje waar ik nu zit met een buitenkeuken en veel kleurige kamers en ramen met luifels en horren die verder open zijn. Airco in de slaapkamer en ventilator voor de rest. Naast mij zit nog een studio voor verhuur, maar daar komt even niemand nu. Het is een heel verhaal, maar daar zit ik uiteindelijk ook nog twee weken dus even heen en weer verhuizen omdat het moet. Warm water heb ik niet, dus gisteren bij A thuis mijn haar geverfd. T’is even behelpen en het went zelfs zo koud douchen. Nou lijkt het net of ik klaag en dat is zeker niet het geval, want ik zit heerlijk en super gezellig met de landheer en zijn gezin met drie kinderen. Voel me dus helemaal thuis en krijg al de neiging om haren te vlechten bij zijn dochters. Zit wel goed dus. De link is hier dus zoek en boek……: http://www.marktplaats.nl/a/vakantie/vakantiehuizen-nederlandse-antillen-en-aruba/m821607507-bonaire-laagste-prijsgarantie-appartementen-te-huur.html

Mijn slaapkamer is Oranje dus ik droom van Willem....

Heb een trauma van zwerfhonden die achter me aan hollen als ik fiets en neem nu steeds (kiezel) stenen mee om te gooien...
sorry! ik haat ze.

Ik kan wel blijven schrijven, maar ik stop er even mee. De tijd hier gaat goed zo en skype doe ik veel. Over 8 dagen komt Syl en daar verheug ik me op….. Ayo xxx

• 18 Januari 2015 - 08:57

Ilona:

Lieve San, wat ben je lekker bezig daar! Klinkt heerlijk! Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs iloon

• 19 Januari 2015 - 15:08

Evelien Lyklema:

Hoi Sandra, Ik heb je verslagen weer even gelezen. Toch hartstikke leuk om zo nu en dan te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal beleefd. Hier is het druilerig helaas..... Aan bezoek geen gebrek zo te lezen. Nog veel plezier en liefs uit Costa la Harich. xxx

• 20 Januari 2015 - 10:09

Francisca:

Hey Sandra,
    Wat een verhalen zeg, erg leuk om te lezen! Wat heb je het te pakken gehad zeg, bah niks aan nu maar hopen dat het snel over gaat.
    Ik moet zeggen dat ik stiekum wel een beetje jaloers op je ben, wat een ervaring zeg!
    Geniet ervan want voor je het weet is het voorbij!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal;)
    Liefs francisca

• 20 Januari 2015 - 21:32

Marit:

Heeee San!

Fijn weer een verhaaltje van jou, klinkt goed daar!
    De volgende skills en drills op d2e2 kan jij dus mooi in de hoofdrol ;-).
    Heel veel plezier, ik blijf je volgen!

Xx Marit

• 25 Januari 2015 - 14:12

Brenda Banning:

Lieve San,

Wat een super ervaring toch allemaal, weet zeker, als je terug bent dat je straks weer de dingen mist van daar. En wat heerlijk dat je zo nu en dan bezoek krijgt, leuke afleiding. Nog een paar maandjes en het zit er alweer op. Geniet nog lekker.

Kus, Brenda

• 28 Januari 2015 - 09:31

Anneke Wouda:

Hey Hey.
    Leuk, je verhalen te lezen. Wat beleef je veel.
    Lekker in de warmte. Ik kom net terug uit een hele witte wereld.
    Dan is het in friesland erg druilerig.
    Beterschap, werkse en vooral genieten!

• 28 Januari 2015 - 21:25

Joke Jonker :

he sannie even een berichtje van je schoonzus we zijn zondag in balk geweest voor bo was gezellig maar toch anders nu jij er niet bent ik hoorde dat je vriendin uit almere nu bij je is heb je weer wat afleiding lieve schat hou je goed en ik hoop dat de gewrichten weer wat beter voelen dikke kus van ons hier xxxxx